نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2753
-
الف
+

نخستین جشنواره ادبی «شمال شرق» در بغلان برگزار شد

نخستین جشنواره ادبی شمال شرق در ولایت «بغلان » افغانستان برگزار شد.

نخستین جشنواره ادبی «شمال شرق » با حضور شاعران و نویسندگان نامدار افغانستانی در بغلان برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، نخستین جشنواره ادبی شمال شرق به منظور رشد و تقویه شعر و ادب با حضور روسای اطلاعات و فرهنگ افغانستان ، شاعران و نویسندگان در بغلان برگزار شد..

«عبدالحی نعمتی» والی بغلان با حمایت از شاعران و نویسندگان در مورد تاثیرات شعر در اجتماع صحبت کرد و گفت که جامعه امروزی به صلح و وحدت ملی نیاز دارد ، شعرا و نویسندگان بایدنابسامانی های جامعه را به زبان قلم در قالب شعر بیان کنند.

«نقیب الله ثاقب» رئیس اطلاعات و فرهنگ تخار ، «قنبر علی تابش» و «شایان فریور» از شاعران نامدار افغانستان نیز در مورد پیشینه تاریخی و وضعیت کنونی شعر در  قسمت شمال شرق افغانستان صحبت کردند و خواهان توجه بیشتر دولت وحدت ملی به فرهنگیان ،شعرا و نویسندگان شدند.

«عبدالبشیر اظهر» سرپرست اطلاعات و فرهنگ بغلان هدف از راه اندازی جشنواره ادبی را رشد و تقویت شعر و ادب عنوان کرد و گفت : این جشنواره با حمایت مالی موسسه همکار برای به سازی جامعه برگزار شد که قبلا ده ها تن از شعرا آثار شان را برای رقابت فرستاده بودند.

در پایان محفل داستان «روشنا عبدالرحیم کر یمی» ،«ابراهیم زمانی» و «رویا نادری» به عنوان شاعران و نویسندگان برتر این جشنواره انتخاب شدند .

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر